fredag 9 juli 2010

Första provsmakningen

Jag kunde inte hålla mig längre igår. Jag slängde in två flaskor i kylskåpet och väntade några timmar innan det verkligen inte gick att motstå frestelsen. Då har den alltså legat på flaska i lite mer än 3 dagar.

Det gick att få en ganska trevlig krona på ölen när den hälldes upp, den blev ingen monsterkrona, men ändå nog mycket för att ge smak. Doften var som att stoppa snoken i en påse skumbananer som någon spillt en skvätt öl i. Färgen hade lugnat sig lite och såg inte längre ut som blaskig apelsinjuice, utan mer åt samma håll som en iskall vete-öl. Smaken var snarlik en Leffe Blond vilket ju har eftersträvats så jag är väldigt nöjd med resultatet.

Nu låter jag resten av ölen vila till åtminstone nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar