måndag 19 juli 2010

Inlfyttningsfesten blev en succé

Som rubriken säger så blev inflyttningfesten en succé, mycket tack vare ölet.

Nu hade jag en öl som legat på kall-lagring i lite mer än en vecka. Det enda jag kan säga om den var att den inte var alls lika bra som de som stått och myst i garderoben.

Bilden visar upp en av de garderobs-lagrade flaskorna. Påtagligt skum och någon beskrev smaken som "det här är f*n det bästa jag druckit". Det verkar även ha varit den allmänna uppfattningen av ölet. Samtliga som provade blev riktigt positivt överraskade. Det är verkligen kul att höra att folk uppskattar den. Nu har jag tre flaskor kvar och de får jag spara på ett tag och bjuda på till någon som missat chansen i lördags. En får nog åka med hem till Karlskoga så min far slutar tvivla på att det går att göra gott öl hemma.

Det verkar dock ha varit en påtaglig alkoholhalt då man fort blev kanon om man inte var försiktig. Bakfyllan var inte heller att rekommendera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar