fredag 10 september 2010

Provsmakning: Dunkelweiss

Åter igen så är jag på mina flaskor tidigare än väntat, men bara en den här gången. Det första intrycket är som alltid färgen. Och det här ölet har en färg som är nära besläktat med svagdricka eller lättrostat kaffe. Doften har toner av rök och vete (brinnande spannmålsodling). Smaken är relativt mild och tam, ingenting står ut över något annat, det finns toner av rök och malt. Överlag skulle jag säga att det är en ganska balanserad smak där ingenting tar över och försöker konkurrera ut något annat.

Jag är väldigt nöjd så här långt med vad jag smakat, och har det ändrats till nästa gång jag dricker så kommer en uppdatering. Jag ska även se till att producera bilder på skapelsen.

Över och ut,
Niklas

1 kommentar:

  1. Tycker att den tjänat mycket på lagring. Mycket len och mjuk i smaken med precis rätt mängd vete. Går även hem hos Angelica trots att hon vanligtvis har lite svårt för de lite mörkare ölen.

    SvaraRadera